24 mars 2011

Då var jag igång...



Ok, idag kl.08.00 gick jag ut på min timmes promenad. Hoppas att jag ska kunna hålla mina mål nu. Tog mig en sväng förbi hammarbybacken men detta kunde ha slutat riktigt illa. 
Den så vanligt lite branta grusgång vid sidan av backen var helt isklädd. Så svårt kan det väl inte vara tänkte jag och började min kamp upp för backen, höll mig vid sidan för att få lite mindre is och lite mera issnö. Men det var ett steg fram och fem tillbaka. 
Tillslut började jag känna att detta var omöjligt och kollade mig runt för att skapa en plan b. Så jag satt mig på huk och föll ganska snabbt ner på rumpan och började kana mitt i backen! 
Jäklar vad kul detta måste ha sett ut! Tillslut lyckas jag i alla fall ta mig till andra sidan av denna isbana och in i skogen! 
Så då var det bara dags att ta sig över bäckar och genom snår och lera. Väl uppe kunde jag ta mig genom det isiga koliniområdet innan jag äntligen befann mig på en fin grusväg igen. Summan av detta är att jag får hitta en annan väg att gå tills snön är helt borta. Men ett äventyr fick jag i alla fall! 

4 kommentarer:

Pappa sa...

Och hur ser dina nya skor ut nu?

färg spelar roll sa...

de var lite leriga men är tvättade och fina igen:)

en matsked grejer sa...

Tänkte i höstas att jag skulle bli duktig o slå ihjäl två flugor med samma smäll: springa skogsspåret bakom huset med hunden. Han blev betydligt mer taggad än jag o drog rätt ordentligt... den rejälaste nackspärr jag någonsin haft. Tre besök hos en naprapat med låsningar ända ner i höften. Blev inte så mkt mer sprunget... Dags att samla kraft igen!
Ska vi nöja oss med att konstatera att det är farligt att motionera?
Ha det gott idag!
Kram Cecilia

färg spelar roll sa...

Cecilia-
Oj oj, det där lät illa men hoppas du mår bättre nu! Jag tycker det är tråkigt att motionera men men, börjar ju inse att röra på sig är bra för kropp och själ:)