17 feb. 2011

Veckans ord

Elegant

Som är snyggt, ofta på ett traditionellt och stilren sätt, 
möjligtvis något reducerande av känslomässiga impulser.
(förklaring tagen från wikipedia)


När jag tänker på elegant så är det mycket som känns
att det passar in på ordet. Men ganska snabbt tänker jag 
på vit tiger. Tiger i sig är en fantastiskt och elegant 
djur tycker jag, och den vita är vacker. Jag lägger ju alltid
upp en bild till mitt ord och denna gång sökte jag på nätet
efter bild och snubblade över ett videoklipp som gav mig nyttig 
kunskap om den vita tigern. Tyvärr så fick det mig att inse
 att vi människor kan vara otroligt grymma mot djur.








Efter att ha sett videon så måste jag även
lägga till en bild på en "vanlig" tiger.


(http://sv.wikipedia.org/wiki/Tiger)

Inga kommentarer: