11 maj 2012

Äta myror..?


 Ok, inte myror men djur. För mig blev det riktigt jobbigt när jag började bläddra i denna pekbok tillsammans med Judith. En pekbok för hungriga bebisar!


Det började bra med olika grönsaker. Men sen blev jag faktiskt lite paff...




..då kommer bilder på dessa två djur, och ja, visst äter de flesta människor djur men här blev det så rakt på sak och jag tyckte det blev lite jobbigt. Jag inser givetvis att hon inte förstår detta än men det känns ändå jobbigt att jag snart en dag kommer få förklara för henne att man äter djur. Ja, ja, en dag i taget, och låt det dröja ett tag så jag hinner fundera ut något bra att svara om frågan kommer. 

1 kommentar:

ebba sa...

Hej Lisa! Vilken fin blogg du har. Vad söt hon är lilla Judith. Roligt att vi nästan exakt lika gamla bebisar. Ebba kom ju bara en dag före :)Har Judith fått börja smaka på mat än då? Ebba har börjat lite smått och det är lite blandad förtjusning. Ha det så gott! kram från Josefin