8 maj 2011

Äta med ögonen


Jag älskar verkligen mat! Finns det något härligare än men vacker tallrik med massa färger som verkligen får det att vattnas i munnen. Sen är det, tycker jag i alla fall väldigt kul att laga mat och det behöver varken ta lång tid eller vara krångligt för att vara gott. Fick i förra veckan recept på ett superenkelt knäckebröd, det kommer jag göra flera gånger och testa mig fram med andra frön och örter. 


 Sen snubblade jag över ett recept på potatissallad som nog kommer användas flera gånger i sommar. Det är lite åt det franska hållet och inte så tungt som de vanliga man gör på gräddfil eller liknade. Gott tillsammans med andra grönsaker, sparris är ju en klar favorit!

4 kommentarer:

Pappa sa...

Du är duktig du Lisa att fixa god mat av allt och inget:)

färg spelar roll sa...

Tack! det är inte så svårt:)

Jessica sa...

Så gott det ser ut! Fundetat på att byta yrke kanske till kock!? :-)

färg spelar roll sa...

Nej, det där med kock var nog inte riktigt min grej. Håller det på hobby nivå istället:)