7 apr. 2011

Ingen matkasse för oss igen!




I måndags kom makassen hem till oss. Vi tänkte vi skulle testa detta nya fenomen, och eftersom vi äntligen hittat en av alla dessa kassar som kan leverera en fisk och vegetarisk meny. Vi skulle alltså för 885:- få mat inklusive recept för fem middagar för fyra personer levererade till dörren, toppen tänkte vi, då kan man ju äta middag ena dagen och ha matlåda andra dagen.

 Inom utsatt tid kom en kille med matkassarna och här är det än så länge bra, sen börjar jag packa upp varorna som ska i den mån det går ska vara ekologiska, och då förvånas jag över att äggen inte är ekologiska och den parmesan som är med är sån på burk! Mozzarellan som ska vara i salladen är av den rivna sorten. Känner mig inte lika entusiastisk längre.

Det står att det ska vara fem rätter till fyra portioner, men en av rätterna är för 8 portioner alltså måste vi äta denna rätt 4 gånger! Dessutom är det en avkoadosoppa med räkor som mera känns som en förrätt än en huvudrätt. (Visserligen var soppan väldigt god). I det stora hela är portionerna väldigt små för att räcka till 4 personer tycker jag, det står i deras beskrivning att menyn vänder sig till en familj med större/vuxna barn, jag skulle vilja se den familjen som blir mätta på dessa rätter. 

Menyn skulle ju vara fisk och vegetarisk och för att vara det och med tanke på att det är en kostcoach som skapat recepten får jag säga att jag är väldigt besviken. Håller du dig till dessa menyn har du helt klart vitaminbrist på flera plan efter några veckor.

Sammanfattningsvis så är jag helt klart besviken och jävligt missnöjd! Inte värt pengarna alls. Så snälla gör inte samma misstag som oss. 

Inga kommentarer: