4 apr. 2011

Ny fas



Jag är i en ny fas med min terapi nu. Först vill jag bara säga att jag mår bättre än jag mått på flera år. Min endomentrios tar inte alls lika stor plats i min vardag. Senaste mensen så hade jag värk men inte alls så intensivt som det brukar vara och framför allt så kunde jag vara på jobbet och delaktig i annat, inget sängliggande den gången! 

Den nya delen i terapin handlar om chakrasystemen i kroppen och att lära sig att känna dess energier samt att slappna av. Varje chakra har sina övningar som jag gör, det är inte helt lätt men väldigt spännande. Tror att det krävs års övning innan man är duktig på att finna sina energier i kroppen, men jag försöker så gott jag kan.


Jag dricker nu även varje kväll ett glas med stinknäva samt att jag tre gånger om dagen tar örttabletter som så fint heter "free & esy wanderer".  Allt är nytt och intressant och jag känner hur jag mår bättre, känner mig piggare och lugnare. Jag jobbar på att ta bort negativa tankar och inte stressa upp mig för småsaker eller sånt som jag inte kan påverka. Läste ett inlägg på min väns blogg om något värt att tänka på, detta är något vi alla borde testa kanske inte bara en dag utan flera. Läs själv och gör ett försök! 

1 kommentar:

Jessica sa...

Det är sååå kul att höra att du mår bättre och har "hittat" hem. Kram på dig!! :-)